Nog een paar nachtjes slapen..

14 augustus 2015 - Winschoten, Nederland

Al zolang ik (Dianne) me kan herinneren, is het een droom. Een tijd lang ondergedompeld worden in een compleet andere omgeving, met de vrijheid om te doen en laten wat je wilt.  De maand die ik in 2011 in Guatemala heb doorgebracht heeft me het zelfvertrouwen gegeven om iets groter te gaan denken. Gelukkig werd ik zo’n 6 jaar geleden verliefd op een jongen die met me mee durfde te denken en zo is het balletje gaan rollen. Bachelor en schakeljaar zijn afgerond, vaste baan is opgezegd, genoeg geld gespaard, huisje in twee paar goede handen achtergelaten: nog paar dagen genieten van het prachtige Winschoten (oké, en een klein beetje stressen) en dan gaan we. Op de planning staan zo’n 4,5 maanden in Zuidoost-Azië en 6 maanden Midden- en Zuid-Amerika, na een korte tussenstop in Nederland. Misschien een wat onlogische combinatie, maar als je met zijn tweetjes reist en allebei andere favoriete bestemmingen hebt, dan moet je wat. Gelukkig zijn we na het nodige inleeswerk allebei minstens even enthousiast geraakt over ‘elkaars’ bestemming!

Op 17 augustus vliegen we naar Bangkok, Thailand en op 24 december vliegen we terug naar Nederland vanaf Manilla, de Filipijnen. Dat is dan ook meteen het enige wat we hebben vastgelegd, met flexibele tickets. We hebben een rijtje landen in ons hoofd dat we graag zouden willen aandoen  (Noord-Thailand, Laos, Cambodja, Sumatra, Bali/Lombok, Filipijnen), maar allebei geen flauw idee in welk tempo we willen/kunnen reizen en hoe alles verder gaat lopen. We zien het wel!

De belangrijkste zaken zijn inmiddels allemaal wel gekocht of geregeld. Deze laatste dagen is het vooral reisgidsen en andere blogs doorspitten op bruikbare (inpak)tips, e-readers volgooien, stoeien met de nieuwe camera en leuke dingen doen met familie, vrienden en collega’s. Via deze blog kun je ons een beetje volgen :). De meest gestelde vraag van de afgelopen tijd is hiermee al beantwoord: ja, we gaan een blog bijhouden. Althans, een poging doen. Alle andere vragen of opmerkingen zijn ook meer dan welkom!

Groetjes,
Thomas en Dianne

1. Dora:
    17 augustus 2015
    Super veel plezier gewenst.

Groetjes Dora (collega van Wilma)